29 Ağustos 2012 Çarşamba

Windows 8 History

Windows 8 Tarihi

AllMyLists yazılımını Windows 8 Metro Style Application haline dönüştürmek amacıyla Aralık 2011 tarihinden itibaren çalışmaya başladım.

Geliştirme Sürümleri





Windows 8 Developer Preview (Build 8102) (13 Eylül 2011)
18 Eylül 2011'de Windows 8 Developer Preview'i Virtual PC ortamında incelemeye başladım.  Visual Studio 11 Developer Preview 16 Eylül 2012'de yayınlandı. 21 Kasım 2011 haftası yeni bir bilgisayara kurarak çalışmaya başladım. 3 Aralık 2012'de Visual Studio 11 Developer Preview ile AllMyListsMetro'yu yazmaya başladım.  SplitPage şablonundan yararlanarak CollectionPage ve SplitPage sayfalarını kullandım. AllMyListsMetro yazılımını (Türkiye yarışma kapsamında olmamasına rağmen, kurulum ve diğer düzenlemeleri deneyimlemek amacıyla) 7 Ocak 2012 tarihinde Microsoft Metro Style Application Contest'e gönderdim. 1 Şubat 2012 'de Visual Studio 2012 Beta yayınlandı.

Windows 
8 Consumer Preview (Build 8205) (29 Şubat 2012)

1 Mart 2012'de Windows 8 Consumer Preview'i kurdum. AllMyListsMetro'yu yeni sürüme aktarmaya başladım.  Migrating your Build app to Windows 8 Consumer Preview belgesi yayınlandı. 215 sayfa. 

  • Visual Studio 11 Developer Preview daki SplitPage ve CollectionPage templateleri UserControl ile oluşturulmuştu. 
  • ModelView olarak List kullanılıyordu. 
  • Visual Studio 2012 Beta'da SplitPage ve Grid Page templatelerinde Page ve Navigation yapısına geçilmiş. 
  • SplitPage şablonundaki CollectionPage yerine ItemsPage gelmiş. 
  • ModelView için ObservableCollection kullanılıyor. 
  • LayoutAwarePage oluşturulmuş, 
  • Style'lar, Converter'lar ve PageLayout methodları Common folderinde toplanmış.
  • DataModel de Collection yerine Group ismi kullanılmış.
  • SampleDataItem, SampleDataGroup, SampleDataCommon ve SamplaDataSource classları oluşturulmuş.
Aktarma işlemi 9 Mart 2012'de tamamlandı.

Windows 8 Release Preview (Build 8400) (31 Mayıs 2012)
Aynı tarihte Visual Studio 2012 Release Candidate yayınlandı. 1 Haziran 2012'de Windows 8 Release Preview'i ve Visual Studio 2012 RC'yi indirdim. 2 Temmuz 2012'de AllMyListsMetro'yu aktarmaya başladım. Migrating your Windows 8 Consumer Preview app to Windows 8 Release Preview belgesi 146 sayfa. Önemli yapısal değişiklikler yoktu.

Windows 8 Release to Manufacturing
 (Build 9200) (1 Ağustos 2012)

Aynı tarihte  Visual Studio 2012 final build yayınlandı. 29 Ağustos 2012'de Windows 8 RTM'yi ve Visual Studio 2012'yi kurdum. Migrating your Release Preview app to Windows 8 belgesi 85 sayfa. AllMyListsMetro'yu aktarmaya başladım. 














Windows 8 General Availability (26 Ekim 2012)
Visual Studio 2012 12 Eylül 2012'de yayınlanacak. Windows 8 yayınlandığında AllMyListsMetro için migration gerekecek mi henüz bilmiyorum.  

Kaynaklar
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_8
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_Studio
https://meminmutlu.wordpress.com/personalis/pim-projects/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kişisel öğrenme ortamları konusunda deneyimlerinizi ve çalışmalarınızı benimle paylaşabilirsiniz.