Bir Çevrimiçi
Sözcük İşlemci İle Kişisel Öğrenme Ortamı Oluşturmaya Başlamak
Kişisel öğrenme ortamları, yaşam
boyu öğrenenlerin, kişisel öğrenme etkinliklerini öğretim hizmeti sunan kurumlardan
bağımsız biçimde yönetebilmeleri amacıyla, alışık oldukları teknolojileri
kullanarak kendileri tarafından tasarlanan, oluşturulan, teknolojideki
gelişmelere paralel olarak sürekli geliştirilen, sürdürülebilir ders çalışma
ortamlarıdır. Öğrenenler biçimsel ya da öz yönlendirmeli öğrenme etkinliklerini
mümkün olduğunca kişisel öğrenme ortamlarında gerçekleştirdikleri sürece öğrenme
deneyimlerine ait kaynakları, etkileşimleri, ürünleri ve kazanımlara ait kanıtları
bu ortamda barındırabilmekte ve biriktirebilmektedirler. Yaşam boyu öğrenme
bağlamında ele alındığında öğrenenler yaşamış oldukları öğrenme deneyimlerinin
önemli bir bölümüne ait öğrenme malzemelerini her an erişilebilecekleri şekilde
kişisel öğrenme ortamında tutabilmekte ve bu ortamı sürekli olarak yeniden
düzenleyerek geçmişteki öğrenme deneyimlerini değerlendirebilmekte; şu andaki
öğrenme deneyimlerini izleyebilmekte ve denetleyebilmekte; gelecekte yaşamayı
öngördüğü öğrenme deneyimlerini planlayabilmektedir.
Bir kişisel öğrenme ortamı
oluşturmaya hangi noktadan başlamalı? Bunun için çevrimiçi sözcük işlemcilerden
yararlanmak iyi bir yaklaşımdır. Sözcük işlemciler etkili ve aktif bir öğrenme
sürecinde her öğrenenin alışık olduğu ve kolayca kullanabildiği yazılımlardır
ve ders çalışırken okuma, not alma, ödev yapma, içeriği düzenleme gibi temel
öğrenme etkinliklerini gerçekleştirmek için vazgeçilmez araçlardır. Çevrimiçi
sözcük işlemciler ise kullanıcıların bilgisayarlarına sözcük işlemci yazılımları
kurmadan, internet ortamındaki sözcük işlemci hizmetlerinden yararlanarak
belgelerini oluşturma, düzenleme, saklama ve paylaşma olanağı sunarlar. Başlıca
çevrimiçi sözcük işlemciler Microsoft firmasına ait ücretsiz olarak sunulan
Office.com sitesindeki Word Online yazılımı ile Google firması tarafından ücretsiz
olarak sunulan Docs.google.com sitesindeki Docs uygulamasıdır. Kullanıcılar ücretsiz
bir Microsoft hesabı ya da bir Google hesabı oluşturarak bu hizmetlerden yararlanmaya
başlayabilirler. Çevrimiçi sözcük işlemcilere masaüstü bilgisayarlardan olduğu
kadar tablet ve akıllı telefonlardan da erişmek mümkündür. Böylece kullanıcılar
herhangi bir cihaza bağımlı kalmadan öğrenme etkinlikleriyle ilişkili sözcük
işlem belgelerini internet ortamında oluşturabilir, düzenleyebilir, saklayabilir,
başkalarıyla paylaşabilir ve hatta başka kullanıcılarla bir belge üzerinde aynı
anda çalışabilirler.
Yaşam boyu öğrenenler, eğer devam
ettikleri okullardaki dersleri, çalıştıkları iş yerindeki hizmet içi eğitimleri
ya da kendi ilgi alanları doğrultusunda açık kaynaklardan ya da kurslardan
yararlanarak öğrenmeye çalıştıkları konuları, kendilerine sunulan ücretsiz
depolama ortamında klasörler yardımıyla uygun biçimde organize edebilme
becerisi kazanırlarsa birkaç yıl içerisinde kendileri için çok değerli bir
hazine odası oluşturmuş olacaklardır. Önceleri sadece çevrimiçi sözcük işlem
belgeleriyle başlayan bu kişisel öğrenme ortamı zamanla işlem tabloları, sunum
yazılımları gibi diğer belge türlerini de kapsayacak biçimde kendiliğinden gelişecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Kişisel öğrenme ortamları konusunda deneyimlerinizi ve çalışmalarınızı benimle paylaşabilirsiniz.