Kişisel Öğrenme Ortamlarındaki hangi öğrenme etkinliklerinin bulunduğu ve bu etkinliklerin hangi araçlarla gerçekleştirilebileceği konusunda çok sayıda çalışma bulunmaktadır. Örneğin (White, 2010; Leslie, 2012; Milligan et al., 2006; Wilson et al., 2006; Ivanova, 2009; Torres et al., 2010; Zhao and Yang, 2009; Santos et al., 2008; Castañeda and Soto, 2010; Mutlu, 2012)'da bu etkinliklere ve araçlara ait örnekler bulunmaktadır.
Bu yayında PLE alanı dışından bir yazara yer vereceğiz. Andrew Churches kendisine ait Wiki sitesinde (Churces, 2012) Bloom'un Taksonomisindeki fiillerin digital dünyada hangi fiillere karşı geldiğini belirleyerek, PLE'de öğrenme etkinlikleri ve araçlarını belirlemek amacıyla kullanabileceğimiz bir çerçeve oluşturmuştur. PLE çalışmalarında yararlı olacağını düşünerek Andrew Churces'in önerdiği dijital fiilleri burada yayınlıyorum. Yazarın kendi Wiki sitesinde bu dijital filleri yerine getirmek için kullanılabilecek Web 2.0 araçlarına ait ayrıntılı listeler yeralmaktadır.
Şekil 1. Bloom'un Dijital Taksonomi Kavram Haritası
(Kaynak: Andrew Churces, http://edorigami.wikispaces.com/Bloom%27s+Digital+Taxonomy)
Kaynaklar
Mutlu, M. E., (2012), “Eğitimde
Yeni Teknolojilerin Kullanımı”, Hakan, A
(ed) Eğitim Biliminde Yenilikler, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir,
2012
Milligan, C., Beauvoir, P., Johnson,
M., Sharples, P., Wilson, S., & Liber, O. (2006). Developing a Reference
Model to Describe the Personal Learning Environment. (W. Nejdl & K.
Tochtermann, Eds.) EC-TEL 2006, 4227, 506 – 511.
Leslie, S., (2012) A Collection of PLE diagrams, http://edtechpost.wikispaces.com/PLE+Diagrams
Ivanova, M. (2009). USE OF START
PAGES FOR BUILDING A MASHUP PERSONAL LEARNING ENVIRONMENT TO SUPPORT
SELF-ORGANIZED LEARNERS. Serdica J. Computing, 3, 227–238.
Torres, L., Gonzalez, H., Ojeda, J.,
& Monguet, J. M. (2010). PLEs from virtual ethnography of Web 2 . 0. Proceedings
of the The PLE Conference 2010.
Zhao, H., & Yang, L. (2009). The
personal learning environment (PLE) based on web2. 0. Management and Service
Science, 2009. MASS ’09. International Conference on, 1–4.
Santos, P., Moghnieh, A., &
Blat, J. (2008). A conceptual framework for the integration of the 2 . 0 Web
Tools in Lifelong Learning Scenarios. 5th TENCompetence open workshop:
Stimulating personal development and knowledge sharing, 0–3.
Castañeda, L., & Soto, J.
(2010). Building Personal Learning Environments by using and mixing ICT tools
in a professional way. Digital Education Review, 18(18), 9–25.
White, D. C. (2010). Design and Implementation of a Personal Knowledge Integrator Federated with Personal Knowledge Environments. Proceedings of the The PLE Conference 2010.
Wilson, S., Liber, O., Johnson, M., Beauvoir, P., Sharples, P., & Milligan, C. (2006). Personal Learning Environments: Challenging the dominant design of educational systems. (M. Memmel, E. Ras, S. Weibelzahl, D. Burgos, D. Olmedilla, & M. Wolpers, Eds.)Journal of e-Learning and Knowledge Society, 3(june 2007), 27–38.
Churces, A. (2012), Blog
Post. Bloom’s Digital Taxonomy, http://edorigami.wikispaces.com/Bloom%27s+Digital+Taxonomy
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Kişisel öğrenme ortamları konusunda deneyimlerinizi ve çalışmalarınızı benimle paylaşabilirsiniz.